Idag har det varit strålande sol och mindre blåsigt med vindar som svängt mellan sydväst och väst. En relativt lugn dag i näten med 16 ringmärkta fåglar. Rödhake och grönfink var dagens vanligaste fåglar, men det fångades även gärdsmyg, talgoxe, blåmes, entita, koltrast, järnsparv, gransångare och gulsparv.
det var även en lugn dag för stäckskådarna. En snösparv flög över ön.
ringmärkningen sköttes av Viggo, Bosse, Aron och Anna.

årets första ringmärkta gransångare

järnsparv

gärdsmyg

Dagens sista märkta fåglar blev ett fint par grönfink som fångades bredvid varandra i samma närhet och även släpptes och flög iväg tillsammans 🥰
Anna 😊









